10 Aralık 2011 Cumartesi

          Bu kış arıların  bir kısmını köyde oluşturduğum yeni arılığa taşıdık burası artık sabit arılık olacak
          iki dönüm  kadar bir yer, etrafının bir kısmını tel örgüyle kapattık vakit oldukça diğer taraflarını da
          tel örgü ile kapatacağız.
        Havalar çok uzun zamandır serin gidiyor hatta geceleri don oluyor, gündüz ise güneşli öğle saatlerinde
        14-15 dereceyi buluyor,bizde bu saatlerde arıların gerekli bakımlarını yapıyoruz gerçi fazla bir iş yok
        ama doğal olarak mevcudu azalan ve zayıf arıları sıkıştırıyoruz o kadar.
          Aralık ayının nereyse yarısına geldik ama her yer beyaz ve sarı papatyalarla dolu
                     Bu evsimde polen nereden buluyorlarsa  arada polen getiren arılarıda görmek mümkün.

            Ben güçlü kovanlarımın çoğunda örtü tahtası kullanıyorum, tahtanın üzerine izolasyon amaçlı strafor
            monte ediyorum kovan kapaklarında da buna benzer bir uygulama yaptım bu yıl, kovanlarım tel altlıklı
            olduğu için çekmeceleri açtım, üstten iyi bir izolasyon olunca kovan içi rutubet büyük ölçüde önlenmiş
            oluyor.
     Aşağıdaki resim poşetle şerbet vermenin sonuçlarından biri şerbet akmış polen çkmecesine dolmuş.
          Bu kış epey sayıda kutu kışlatıyorum çok hızlı tüketiyorlar iki tanesi açlıktan sönmüş bu kış izlediğim
         bir olay ise strafor kutuların ahşap kutulara nazaran çok daha iyi kışlaması oldu, hatta sonbahar da
         strafor kutularda hiç terk olayı yaşamadım.

Hiç yorum yok: