22 Mart 2010 Pazartesi

BİZEDE ARTIK BAHAR GELDİ

Genelde adettir herkes hafta sonu arılığına gider gerekenleri yapar, ama ne yapalım bir haftalık bir rahatsızlıktan sonra bu sabah sadece arılığa öylesine bir uğrayalım dedik bütün günümüz orada geçti, bugün için başka planlarımız vardı arılığa bir uğrayıp sonra giderim diye plan yapmıştım ama olmadı, yaktık körüğü birine derken tüm kovanları elden geçirdik ,çok güzel polen gelişi vardı bazı kovanlar almış başını gitmiş neredeyse bir haftaya kat atılması gerekir, bazıları daha 5-6-7 çıta bizde çok ileri gidenlere biraz dur dedik ve kovanları eşitlemeye başladık ,bu sistemi bir kaç yıldır uyguluyorum ve çok iyi sonuçlarını gördüm tabi bu bazılarına saçma gelebilir ama ben bunu yapıyorum çünkü birkaç düzenlemeden sonra arıların gücü hemen hemen eşit oluyor zamanı geldimi hepsine aynı anda kat atıyorum genelde hepsine aynı zamanı harcıyorum.
Geçen sonbaharda katları alırken bazı katlarda az ballı çıtalar vardı bunlar benim tahminim 100 ün üzerinde idi ama kışın arıyı sıkıştırırken aldığımız fazla ballı daha bir çok çıtalarımızda boş kovanlarımızda duruyormuş onları iyice unutmuşuz kovanları temizlemek için çıkardığımızda bulduk ,neyse bunları petek ihtiyacı olan kovanlara dağıtmaya başladık.





Üstteki resim bugün değiştirdiğim alttan havalanması olmayan kovanlardan biri içerisine sanki su dökmüşçesine ıslaktı ve kenar petekler bile küflenmişti, alttaki resim ise üç yıldır bazı kovanlarımda kullandığım havalandırma şekli artık bunuda bu yıl terkediyoruz , geçen yıldan beri bazı kovanlarda denediğim komple elek telli altlıklara dönüyorum.













Ben sabit arıcılık yaptığım için kovanlarım ayaklı bana bir zararı yok faydasıda çok , bu kış kendime ayaksız altı elek telli yeni kovanlar yaptımıştım ama onları sattım bende şimdi kullandıklarımın altlarını kesip tel koyuyorum çok basit şekilde altlarını değiştirdim tel masrafından başka bir masrafta olmuyor ayrıca kovana ek bir aparat takmaya ve kovanı yükseltmeyede gerek olmuyor .
Şimdilik altlarını değiştirdiğim kovanlara arıları aktarıyorum ve bir kaç ay böyle idare edeceğiz çünkü yeni yapacağımız kovanlar herkesin kullandığı standart kovanlar ölçüsünde ama hem varroa tuzaklı hemde polen tuzaklı olacak ,hiç bir yükseltide olmayacak.






Bu tip altlıklarda kullanılan tel aslında çok önemli biz bir yıldır dört çeşit tel deniyoruz, adı üstünde varroa tuzağı, varroa nın düşerken canlı olduğunu varsayarsak ve düşerkende bir yere tutunup yukarıda kalmaması için teli ona uygun kullanmak gerekir bizler denemelerimizde hem teli hemde tel ile çıta arasındaki mesafe konusunda kesin kararımızı verdik yeni yapılacak kovanlarımızı bunları göz önüne alarak yapacağız.
















Şimdi kullandığımız kovanların çekmecesi bize aslında kovan içindeki durum ile ilgili bilgileri aslında veriyor.








2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Okkan geçmiş olsun,inşallah rahatsızlığınız tamamen geçmiştir,yaşamınızda sağlık,işlerinizde başarı dileklerimle

Unknown dedi ki...

abi telin niteliklerini ve çıta mesafesinide paylaşırsan çok sevinirim ...
geçmiş olsun der başarılar dilerim