19 Ocak 2010 Salı

GEÇ GELEN KIŞ

Bu kış aslında ara ara kar yağdı ama gece yağan kar sabah eriyordu bu sefer havanın şakası yok kış çok fena bastırdı dün akşamdan beri aralıksız kar yağıyor ve hava çok aşırı soğudu geceleri hava sıcaklığı -10 a kadar düşüyor meteoroloji havanın dahada soğuyacağını söyledi yapacak bir şey yok bekleyeceğiz



Bugün öyle bir arılığa gittim bir kaç kovanın alt havalandırması açıktı hem onları kapadım hemde dıştan bir kontrol ettim bir olumsuzluk yok şimdilik, kardan önce kontrol etmiştim bazı kovanlarda azda olsa yavru vardı tek korkum onlar inşallah bir şey olmaz.


Artık kar kış, bir şey olmaz bende geçen yıl yapıpta kullanmadığım normal kovanların birkısmına polen tuzağı yapmaya başladım biraz zahmetli ama herkesin isterse yapabileceği birşey
Benim kovanlarımın hepsinin alt tablaları sökülebiliyor onlarca kovan modelim var hepsinin alt tablaları sökülebilir yaparım şimdiye kadar çok faydasını gördüm.Aslında hiçte zor bir şey değil niye kovan imalatçıları da böyle yapmıyorlarki.


Önce kovan tablasına polen plakası monte edilebilecek şekilde dekupaj testereyle açılır,bu işlem yeni yapılırken daha basittir ama ben sonradan yapınca bu işlemleri uyguladım.














Sonra el frezesiyle polen plakasının kalınlığı kadar alttan ve üstten kanal açtım








Alttan polen ızgarasını tablaya zımbaladım







Bana daha kolay geldiği için uçuş tahtasını da yerine monteledim ve polen plakasınıda zımbaladım































Ve kasayı yerine sabitledim










































Polen tuzaklı kovanlarda kovan musluklarını bir çok kişi farklı yapar kimi menteşe koyar kimi daha farklı şeyler kullanır ben bunları bu sefer çıtalı yaptım polen toplanacağı zaman çıtayı çevirip kovan üst girişini kapatıyorsun normal zamandada çevirip düz olarak kullanıyorsun.
Aslında polen plakasının sabit olmasının bana göre bazı sakıncaları var plakayla ızgara arası zamanla pislik toplar ve temizlemeside zor ben bunları sonradan ilave ettğim için sabit yapmak
zorunda kaldım,aslında polen plakasını çıkarıp o boşluk ebadında seyyar bir takoz koyarak istendiği zaman farklı amaçlar içinde kullanılabilir.
















































Polen çekmecesinide yerine monte ettikten sonra işlem bitiyor,artık bunlarda bitince bir on kovanda varroa tuzaklı altlık yapacağım.





































Hiç yorum yok: