16 Aralık 2009 Çarşamba

EYVAH ARILAR ÖLMÜŞ !!!




Birkaçgün önce köydeki arılarıma oksalik asit yapmıştım ogün biraz kar yağmıştı ama hava okadar yumuşak gitti ki yağan kar hemen eridi, ama senmisin oksalik yapan hiç eleştirilere maruz kaldım aslında gelen mail leri ve yayınlamadığım yorumlarıda yayınlayacaktım ama anlayamayacağım şekilde kimseyle polemiğe girmek istemiyorum herkesin düşüncesi kendine biliyorum ki yanlış birşey Yapmadım.

Kovanlarımın Altları Çekmeceli olduğu için istenildiği zaman arıyı rahatsız etmeden kovan altı çıkarılıp temizlenebiliyor. Görüldüğü üzere kovan dip tahtasında oksalikten Ölmüş veya zarar görmüş arılar değilde ölü Varroa ve petek kırıntısı var.




Bu iki resimde oksalik uygularken zarar görmüş ve üşümüş arılar salkımdalar.

Burasıda benim Hızar atölyem marangozluğun yanında buradada Tomruk biçiyorum ve kereste işi yapıyorum şimdilerdeyse neredeyse depo vazifesi görüyor, Şimdiye kadar üç yerde arılarım her yerde ayrı bir sürü boş kovan ve Ekipman arazide duruyordu Kullanılmayan boş kovan ve malzemeyi en sonunda bir araya toplayabildik koyacak Yerimiz olmadığı içinde vardı Hepsini buraya doldurduk Her taraf Arı Kovanı ve kereste dolu bu gidişle ya arıcılığı bırakacaz yada bu işi.


4 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Okkan insan sevdiği ve saydığı kişiye yorum ve öneri gönderirmiş,olaya birde o tarafından bakın ve moralinizi bozmayın,başarı ve sağlık dileklerimle.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Armagan bey,yaptıgın oksalik uygulamasının sonuçlarını paylaşmışsın.Oksalik uygulamasında kapalı göz yavru kalmayınca 0 , 5 derce arası yapılır yazıyor.Dökülen varrolar bahara kadar arının sırtında yaşamasının arıya ne faydası olabilirki eleştirmişler.Eleştirilerde alternatif sunulması gerekir diye düşünüyorum.Mehmet Yüksel beyin blogundan takip ettiğim kadarı ile oksalik uygulamanda zamanla hatasıda yok.Yurt dışında arıcılık yapan arkadaşlarda bizlere isterdimki Mehmet Yüksel bey kadar yardımcı olsun.Bilgisini paylaşanlardan Allah razı olsun.Saglıcakla kalın.

ÇAYLI dedi ki...

armagan bey kolay gelsin seni eleştirenler ilk başlama yıllarına dönerlese bizim gibilere nasıl yardımcı olacaklarına karar verirler bence insanın kafasına en uygun olanı dogrudur bence sana mantıklı ğelmiş yapmışsın eline saglık derim ben

Üzeyir Okkan dedi ki...

İlhami bey,
hiç kafama bile takmıyorum,bu tip eleştiriler bizlerin daha fazla araştırma yapıp farklı şeyler öğrenmesine yardımcı oluyor.
Vecdi bey,
Oksalik asit yapmadan önce epey bir araştıma yaptım yurt dışındaki arıcıların uygulamalarını izledim
mesela makedonya üsküpteki arıcılar oksalik uygulamasını benden çok önce yaptılar ve hava sıcaklığı hiçte 0, 5 derece değildi
almanyadaki bir arıcıya meil ile sorduğumda bundan 10 gün öncesinde uygulama başlamış örnekleri çoğaltabilirim,burada söylemek istediğim arıcılık dünyada sadece
almanyada yapılmıyor bilgi kaynağınıda sadece mehmet yüksel olarak görürsek ve her şeyi ona kıyaslayarak yaparsak yanlış olur kanaatindeyim,dünyada binlerce arıcı ve binlercede internet sitesi var birazda onları inceme fırsatımız olursa çok daha farklı şeyler öğrenebiliriz.
Çaylı Mehmet bey,
onlar eleştirecek ki bizlerde daha
fazlasını öğrenelim, değilmi!