30 Ekim 2009 Cuma

RUŞET KOVAN

Havalar birkaç gündür epey soğudu neredeyse kar yağacak bu günlerde arılarla pek birişimiz kalmadı sayılır hemen hemen kış bakımlarını yaptık sayılır, şimdi boş zamanlarda gelecek sezonun hazırlıklarına başladık,aslında ilk önce gelecek yaz için ihtiyacım olan 50 adet kovan yapımı vardı ama hazırladığımız kerestelerin bir müddet kuruması gerekiyor bu yüzden kovan yapımını birkaç ay sonraya bıraktık.
Geçen sezon ilk kez ana arı ürettim çokta güzel sonuç elde ettim üç seferde 60 adet ana arı ürettim bu benim için çok büyük başarı çünkü ilk defa yaptığım bir uygulamaydı,ama yaz sonuna doğru bazı kutularda terkler oldu en büyük sıkıntım da o oldu,4 lü ruşetlere aktardığım kutularda hiçbir sorun yok.Bende gelecek sezon ana arı üretimi için 3lü 5li ve 6lı ruşet kovan yapmaya başladım sanırım bu tip kovanlarla daha başarılı olacağım. Bu kovanın resmini yabancı bir internet sitesinde görmüştüm bana çok kullanışlı geldi farklı amaçlarlada kullanılabilir.





Üçer çıtalı üstten besleme yapılabiliyor arı yanlardan ve önden çalışabilir,ihtiyaç olduğunda aradaki bölmeler alınıp arılar birleştirilebilir
.

























































6 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
rüşetler süper görünüyor
çok amaçlı gibi
bende hastayım rüşetlere
teşke bize yakın olsanda bu rüşetlerden alsak
başarılar

TUYSAL dedi ki...

Merhaba Armağanlı,

Bloğunuzda çalışmalarınızı izliyoruz. Kovanlar güzel görünüyor. Kardeşinizin dükkanında balınızı gördüm, gayet güzel görünüyordu. Tanışma, görüşme dileğiyle, hoşça kalın.

HB dedi ki...

Çok çeşitli kovan veya ruşet çeşitlerinin arılıkta olması gelecekte gezgincilik yapma durumunda sıkıntılar yaratıyor.

O yüzden optimum faydanın alınacağı modelde karar kılıp, mümkün olduğu kadar az çeşit ile devam edilmelidir.

Bu süreçte yapmış olduğunuz modellerin en optimumu 5 çerçevelik ruşet diyebilirim.

Bu tavsiyeye ulaşırken hem kendimin hem de çevremdeki başarılı arıcıların tecrübelerinin ışık tuttuğunu söyleyebilirim.

Üzeyir Okkan dedi ki...

Taşkın bey
yorumunuz için çok teşekkür ederim.

Tahsin hocam merhaba, her meslekte olduğu gibi başarılı olmak için önce tecrübe gerekli bu meslekte neredeyse 20 yıl oldu ancak ustalaştık,belki duymuşsunuz dur
balım kırklarelinde epey meşhurdur,
ilginize çok teşekkür ediyorm.

Halil bey,söylediklerinizde çok haklısınız ana arı üretiminde daha çok yeniyim amacım en iyi yapmak bunuda insan yaşayarak öğrenebilir,geçtiğimiz sezon ufak kutularda epey sorun yaşadım o yüzden yeni arayışlara girdim bizler ticari ana yetiştirmiyoruz
o yüzden bencede 5 li ruşetlerde daha iyi sonuç alabiliriz.
Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim

ariciahmet dedi ki...

uzeyir bey hayırlı çalışmalar
rüşet kovanların benzerlerinden 10 adet bende yaptırmıştım çok işime yaradı nısan 2008 de bloğumda resimleri var.
,http://ariciahmet.blogspot.com/

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

BU KOVANLARINIZDA ÇOK GÜZEL OLMUŞ GELECEK YIL BAŞARI SİZİN OLACAK NE DEMİŞLER EKERSEN BİCERSİN BU KOVANLARDAN SATMAYI DÜŞÜNÜRSENİZ BİLELİM KOLAYGELSİN