29 Nisan 2009 Çarşamba

Kovanların bir kısmı o kadar hızlı gelişiyor ki şimdiye kadar hep, onlardan daha zayıf olanlara yavru takviyesi yapıyordum ama sonunda arılar eşitlenince bir kısmına kat vermek zorunda kaldık,havalar hala çok soğuk gidiyor ama buna rağmen arılar gelişmeye devam ediyor.

Katlara veya ilave vereceğim kabartılmış peteğe bir miktar şerbet püskürtüyorum arılar şerbeti alırken ptek gözlerininide temizlediği için ana arı hemen yumurta atıyor.





Bu yıl bende katlara çıtaları yarım verdim arı geliştikçe çerçeve ilave edeceğim,bunun için bölme tahtasıyla katı böldüm boş kalan alt kısmıda kontraplakla kapattım çokta güzel bir uygulama oldu.












Aslında bu kovanlardan epey yapmıştım ama bazı arkadaşları kıramadığım için diğerlerini onlara verdim,önceleri ben bu kovanı arı birleştirmede kullanıyordum iyide sonuç aldım şimdi kendime kalanları hemen boyayıp birkaç tanesine arı aktaracağım zannediyorum ki böyle yarım kat koymaktansa bunda arı geliştikçe çıtavermek daha avantajlı gibi geliyor ,birkaçtanesinde deneyip göreceğiz.








Alt havalandırmaların kapalı hali






















İster iki ayrı koloni, ister diğer bölme tahtasıyla tek bir arı kolonisi istenildiği gibi kullanılabilir.


























Hiç yorum yok: