9 Nisan 2009 Perşembe

Geçen hafta kovanların bir kısmını temiz kovanlara aktarmıştık ama hepsini bitiremedik bugün diğerlerinide temizleyip aktarma işlemini bitirdik, gerçi birkaç hafta sonra yeni kovanlara tekrar aktaracağız ama temizlik temizliktir.Son günlerde havalar bir hayli ısındı bakımı yapılan beslemesi iyi yapılan kovanlar hemen coştu kovanların bir kısmına kat koymam gerekiyor hafta sonu çok güçlü olanlardan daha zayıf olanlara yavrulu petek takviyesi yapıp durumu birbirlerine eşitlemem gerekiyor.Bu yıl ilk kez bukadar yoğun bir şuruplama yapıyorum bu gün beşinci şuruplamayı yaptım ve durum şimdilik geyet güzel. Geçen haftalar iki sefer varoa mücadelesi yapmıştım kovanları aktarırken kovan diplerinde çok az sayıda varoa ölüsüne rastladım arıların üzerindede hiç varoa görmedim demekki sonuç başarılı.







Bir kovanımda ana arı problemi var hep erkek yavru yapmış,ana arı duruyor sebep ne bilmiyorum herhalde ana arı dölsüz aklıma başka birşey gelmiyor.

















Buda benim ormandaki arıların suluğu,arılığa en yakınsu kaynağı 300-400 metre civarı arıların işlerini dahada kolaylaştırmak için gittikçe su götürüyorum, üç yıldırda çok faydasını gördüm.














Kovanlardan topladığım propolisler artık kazıyıp atmak yok aslında geçen yılda bir miktar topladım İstanbuldan bir arkadaş istedi ne yapacağını bilmiyorum ona yolladım.













1 yorum:

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Maşallah arıların durumu iyi sende gerekeni yapmışsın artık gerisi arıya kalmış ormanda biraz ugraş olmadan balın iyisi alınmaz biraz ugraşmışsınız ama başarmışsınız kolaygelsin