8 Ocak 2009 Perşembe

HER YERDE KAR VAR

Uzun zamandır ormandaki arılarıma gidememiştim daha doğrusu hava şartları el vermediği için
soğuk hava ve yağmur son 10günden fazladır kar yağışının çok fazla oluşu , arılığa giden yol kar nedeniyle kapanmış ve herhangibir araçla gitme imkanıda olmadığı için bu gün yürüyerekte olsa arılığa gittik.Çok zor uzun bir yürüyüşten(7 km gidiş)sonra arılığa vardık.Orman içlerinde o kadar çok kar varki bir kaç gündür eridiği halde hala 50 cm karvar.Hem avlandık hemde epey resim çektik güzel bir gün geçirdik.
Arılığın birtanesi ,kar erimeden önce kovanlar kardan görünmüyormuş buradan geçenler öyle söyledi
Artık moda oldu ,kar yağınca kovanlarla resim çektirmek,sırf resim çekmesi için yanımda birkaç kişi götürmek zorunda kaldım ama, gerçi kovanların önünde oturma cesaretim olmadı ama bukadarıda yeter.Bir dahaki sefere kardan adamda yaparım artık daha kış uzun.


Şaka bir yana ,kar kovan musluklarını kapamış ölen arılar musluk önleri karla kapalı olduğu için dışarı atılamamış kovanların etrafı karlardan temizlendi kovan muslukları temizlendi,aslında en korktuğum şey kar nedeniyle kovanların nem çekmesiydi ama bir kaçının kapağını açıp en üstte gazete koymuştum onlarda birşey yok onların altında strafor ve jelatin vardı kontrollerde neme rastlamadım ama bal stokları azalmıştır herhalde.Artık bu havada hiçbir şey yapılamaz herhalde.



4 yorum:

BOZÜYÜKLÜ ARICI dedi ki...

ÜZEYİR KARDEŞ,SEN ŞU JELATİN LE ÖRTÜGÜN KOVANLARDAN BİRAZ DAHA AÇIK ŞEKİLDE BAHSEDERMİSİN? BENDE JELATİNLE ÖRTTÜM VEDE ÜSTÜNÜ STRAFORLA YALITTIGIM HALDE İKEN NEM YAPTI.Bİ YERDE BENDE Bİ EKSİKLİK VAR AMA NERDE? MERAKIMDAN Bİ SORU DAHA,ALLAH KORUSUN AMA O DAG BAŞINDA HİÇ AYI YOKMU?

KENDİNE İYİ BAK , SAGLICAKLA KAL...

armagan arıcılık dedi ki...

Sadettin abi,jelatini bu yıl bende ilk kez kullandım şimdilik bir sorun görünmüyor gibi,nem olayına gelince 4 yıl önce tesadüfen yaşadığım bir olay,yazdan kovan dip tahtasına açtığım 15 cm havalandırma deliklerini kapatmayı unutmuştum böyle sert geçen bir kışın ardından mart ayında kontrole gittiğimde kışa nasıl girdi ise öyle buldum,çoğu kişiye ters gelebilir ama o zamandan beri havalandırması iyi olan kovanlarda nem olayını yaşamadım.Hala çok zayıf kovanlarım harici havalandırma delikleri açık durumda.
Şükürler olsun ki bizim buralarda ayı yok,yoksa o dağ başında o kovanlar durmaz değilmi.Teşekkür ediyorum kolay gelsin.

d.m.t dedi ki...

Selam;
Sanki birisi kulaklarımı çınlattı gibi geldi! Kardan adam falan..

Siz tüfek götüreceğinize yanınızda kar küreği götürseydiniz ya!
Kovanlar çıplak elle temizlenirmi hiç; buz tutarsınız :)

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Kar güzel yagmış birazda bize göndersen kıskandım gerekeni yapışsın korkacak bir yanı yok jilatin konusu biz bir kac yıldır kullanıyoruz çok güzel randımanlı bir kaç yerinden delik acınca rutubet olmuyor kolaygelsin